W większości przypadków producenci zapewniają ograniczoną gwarancję na większość urządzeń gospodarstwa domowego. Wiele głównych urządzeń ma dorozumiane gwarancje, które trwają do czterech lat. Jeśli jesteś niezadowolony z produktu, możesz spróbować mediacji poprzez program mediacyjny Better Business Bureau lub złożyć pozew w zależności od prawa stanowego. Jednak niektórzy producenci próbują obejść ten wymóg, sprzedając produkt „taki, jaki jest”, co jest niezgodne z prawem w 11 stanach. Na szczęście, większość producentów zapewnia ograniczoną gwarancję.
Jeśli masz gwarancję na urządzenia gospodarstwa domowego, możesz oczekiwać, że twój zakup będzie pokryty przez kilka lat, a nawet przez cały okres użytkowania. Niektóre gwarancje obejmują nowe systemy domowe, jak również, podczas gdy inne są ograniczone do urządzeń gospodarstwa domowego. Większość z tych planów obejmuje wiele przedmiotów i pojedyncze produkty. Niektóre gwarancje zapewniają wstępnie sprawdzonych, licencjonowanych i/lub serwisantów, podczas gdy inne wymagają, abyś sam znalazł serwisanta. Możesz kupić gwarancję w dowolnym momencie przez cały okres użytkowania urządzenia, ale niektóre są dostępne tylko przez określony czas.
W Wielkiej Brytanii urządzenia gospodarstwa domowego są chronione przez ustawę o prawach konsumenta z 2015 roku. Oznacza to, że jeśli Twoje urządzenie zepsuje się w ciągu pierwszych sześciu lat, możesz zwrócić je do sprzedawcy w celu uzyskania zwrotu pieniędzy lub wymiany. Większość sprzedawców pozwoli Ci zwrócić urządzenie do naprawy lub wymiany, ale być może będziesz musiał udowodnić, że usterka była obecna od początku. Jeśli rozszerzona gwarancja nie pokrywa całego kosztu urządzenia, będziesz musiał zapłacić dodatkowy koszt.
W uzupełnieniu do podstawowej gwarancji na urządzenia gospodarstwa domowego, wielu producentów oferuje rozszerzoną gwarancję. Te gwarancje zazwyczaj wymagają, aby zapłacić pełną cenę w momencie zakupu, ale rzadko zawierają jakiekolwiek ukryte opłaty. Ponadto, mogą wymagać obszernego dowodu awarii, zanim będą mogli honorować gwarancję. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, pamiętaj, aby skontaktować się ze sprzedawcą. Renomowany sprzedawca pomoże Ci rozwiązać wszelkie problemy związane z gwarancją. I nie zapomnij przeczytać drobnego druku przed podpisaniem umowy.
Wydłużone gwarancje mogą pokryć wszystkie lub część kosztów naprawy lub wymiany uszkodzonego urządzenia. Te rodzaje gwarancji zazwyczaj zaczynają się od 200 dolarów, więc mogą być opłacalne dla większych urządzeń. Jednakże, jeśli nie posiadasz żadnego z tych urządzeń, lub po prostu chcesz spokoju, rozszerzona gwarancja może nie być warta pieniędzy. Jeśli masz kilka urządzeń, to najlepiej zdecydować się na dłuższą gwarancję, zwłaszcza taką, która obejmuje droższe naprawy.
Inną opcją jest zakup ubezpieczenia sprzętu domowego. Ten rodzaj ubezpieczenia pokryje kosztowne naprawy głównych systemów domowych, takich jak piece, zmywarki i lodówki. Podczas gdy te polisy nie pokrywają kosztów uszkodzeń strukturalnych, mogą one chronić drogie nowe urządzenia i zapewnić dodatkowe pokrycie w przypadku sytuacji awaryjnych. Ważne jest, aby zbadać różne opcje i znaleźć odpowiednią dla swojego domu i potrzeb. W ten sposób można mieć pewność, że nowe urządzenia będą działać zgodnie z obietnicą.
Podobne tematy